המדריך הבלתי רשמי לכתיבת מכתב התפטרות
בערך שבועיים אחרי שמשרד הבריאות הודיע לי ששתיים מהעובדות בסניף שלי עזבו את העבודה, החלטתי שאני מתפטר. התלבטתי לגבי הדרך הטובה ביותר לכתוב מכתב התפטרות, ולא כי לא ידעתי איך. פשוט חשבתי שאולי הוא יכול להיות משעשע; קצת סרקזם, קצת תוכן. מה כבר יכול לקרות, נכון? אז זהו, שפשוט לגמרי יכול לקרות! וכדי לעזור לכם לא לחזור על הטעויות שלי, אני כאן עם המדריך המפורט ביותר לכתיבת מכתב התפטרות.
מה זה מכתב התפטרות ומה צריך לכלול בו?
מכתב התפטרות הוא מסמך פורמלי הממוען למנהל או מנהלת העבודה שלך, באמצעותו אתה מודיע על כוונתך לעזוב את המשרה. מדובר לא רק במדע, אלא גם באומנות; הדרך שבה תבחר לנסח אותו יכולה לקבוע האם תוכל לשמור על קשרים חיוביים עם המעסיק לעתיד. מכתב התפטרות צריך לכלול את האלמנטים הבאים:
- פרטים אישיים: תאריך ומידע ליצירת קשר.
- גוף המכתב: הודעה ברורה על הכוונה להתפטר.
- אורך זמן של הודעת התפטרות: אם יש לך חוזה או מדיניות החברה, ציין את פרק הזמן הנדרש.
- תודה: מילות תודה למעסיק על ההזדמנות.
- הצע לעזור בהתארגנות לעזיבה: לא חייבים, אבל זה ייתן תחושה חיובית.
איך לכתוב את הפסקה הראשונה?
מומלץ להתחיל את הפסקה הראשונה בהצהרה ברורה על כוונתך להתפטר. אם הגעת למקום הזה, כנראה שאתה מרגיש שהעבודה לא מתאימה לך יותר. אז אל תהסס ובעדינות נאמר: “אני מודיע על התפטרותי מהתפקיד שלי בתאריך [תאריך]”.
ממליץ: בלי סיבוכים!
שמור על הסגנון פשוט וברור. שפה מסובכת או ניסיונות להיות חכמים עלולים לבלבל את הקורא (או את המנהל שלך, למען האמת).
ההצעות שיכולות לשדרג את המכתב שלך
אם אתה רוצה להוסיף נופך למכתב, הוספת כמה מהמשפטים הבאים עשויה לעזור:
- “אני מעריך את מה שלמדתי כאן ובעיקר את השיחות המוזרות במהלך ההפסקות.”
- “הצוות היה החלק האהוב עלי בעבודה – בזכותכם צחקתי המון!”
- “אני אשמח לשמור על קשר וגם אולי לפתח מעגלים חדשים לאחריי.”
כמה טעויות נפוצות שאפשר להימנע מהן?
כתיבת מכתב התפטרות היא לא מהלך שולי, אבל יש כמה טעויות שכדאי להימנע מהן:
- תלונות: אל תכניס דברים רעים על החברה או על המעסיקים שלך. זה יפגע בך!
- הבטחות ורצון לעזוב ברעש: עזוב בשקט; רק תרמוס את הדלת אם אתה עוזב במאית.
- העדר תאריך מפורש: לבקש את תאריך העזיבה בצורה ברורה הוא מצד אחד חשוב.
שאלות נפוצות
- האם אני צריך להסביר את הסיבה לעזיבה?
לא הכרחי, ואם אין לכם מה להגיד – פשוט אל תסבירו! - האם אפשר לכתוב את המכתב בצורה לא פורמלית?
עדיף לשמור על פורמליות, גם אם אתה יוצא מכאן ברוח טובה. - מה אם אני מתכוון לחזור בעתיד?
אז כדאי להשאיר את הדלת פתוחה עם מילות תודה אמיתיות. - האם אני צריך לשלוח את המכתב במייל או בכתב?
נשמע טוב אם תשלח אותו בכתב ואחר כך תשווק אותו במייל. - האם זה נכון להתפטר תוך כדי חופשה?
עדיף לחכות עד שאתה במקום ניהולי אחר (למרות שזה לא תמיד מצליח).
למה כדאי להשאיר רושם חיובי?
שימור קשרים טובים זה חשוב – אחד יכול לעזור בשירותים במקומות נוסעים! וגם במקרה שאתה מתקבל לעוד מקום, זה גם יוכל לשפר את המצב שלך בעסק, ולתפוס את הדרך הנכונה לחיים חדשים.
סיכום – להתפטר עם חיוך!
לסיכום, כשאתה שולח את מכתב ההתפטרות שלך, תחשוב עליו כהזדמנות לסיים פרק בצורה טובה. כך תוכל לצאת עם חיוך ובאותו הזמן לסלול את הדרך למקומות חדשים! לא משנה מה ההיסטוריה שלך בעבודה הקודמת, זכרו – ללכת תמיד בכבוד זה המפתח להצלחה.